فتنه گر شبه جزیره کره خواهان تنش زدایی شد

بهمن: به گزارش بهمن، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید که آمریکا تنها کشوری است که خطر وقوع جنگ در شبه جزیره کره بالا می برد.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن اشاره به تشدید تنش میان کره شمالی و جنوبی، تصریح کرد که آمریکا تنها کشوری است که خطر جنگ را در این منطقه تشدید می کند.
دیپلمات روس به صورت مشخص به درخواست وزارت خارجه آمریکا از کره شمالی اشاره دارد. واشنگتن بعد از تشدید تنش ها در شبه جزیره کره از پیونگ یانگ خواست تا از اقدامات منجر به تشدید خطر وقوع جنگ در این منطقه اجتناب کند.
زاخارووا دراین باره اظهار داشت: یک حقه کلاسیک آمریکایی؛ به تشدید تنش دامن بزن و سپس تقصیر را به گردن کسی بینداز که مجبور به اقدام علیرغم میل باطنی اش شده است!
وی اضافه کرد: تنها کشوری که به واقع خطر وقوع جنگ در شبه جزیره کره و به صورت کلی آسیا-اقیانوسیه را زیاد می کند، آمریکاست. علاوه بر این، آنها نمی توانند منتظر بمانند تا اوضاع در این منطقه به خودی خود از کنترل بیرون برود و خودشان دست به کار می شوند.
دیپلمات روس تصریح کرد: کره جنوبی و ژاپن که نقاط امنیتی حساسی در منطقه هستند، تحت فشار آمریکا قرار دارند و در عین حال، فاقد اراده سیاسی برای رهایی از یوق دغل کاری آمریکا هستند.

منبع: