زلنسكی: حمله ما به کورسک نشان داد که پوتین بلوف می زند

به گزارش بهمن، رئیس جمهور اکراین ادعا نمود که حمله این کشور به منطقه مرزی کورسک روسیه، نشان داد که تهدیدهای کرملین در رابطه با حمله تلافی جویانه بلوف است!

به گزارش بهمن به نقل از ایندیپندنت، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اکراین ضمن اشاره به حمله این کشور به منطقه کورسک روسیه، مدعی شد: این حمله که همچنان ادامه دارد، ثابت کرد که تهدیدهای مسکو در رابطه با واکنش و تلافی بلوف است!
زلنسکی همینطور ادعا نمود که نیروهای اکراین تابحال کنترل بیشتر از یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع و ۹۲ منطقه مسکونی را در کورسک به دست گرفته اند. علاوه بر این، روسیه اعلام نمود که کی یف سومین پل لجستیکی منطقه کورسک را منهدم کرده و این می تواند تلاشهای مسکو برای عقب نشاندن کی یف را تحت الشعاع قرار دهد.
رئیس جمهور اکراین با برجسته ساختن آن دسته از متحدانی که برای این کشور تسلیحات دوربرد فراهم نموده اند، اظهار داشت که با این وجود، کی یف مجاز به استفاده از این تسلیحات در عمق خاک روسیه نیست و دلیل آن هم «خطوط قرمزی» است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مرزبندی کرده است. زلنسکی مدعی شد: در رابطه با روسیه شاهد تغییر چشم گیر یک رویکرد ایدئولوژیک هستیم و آن هم تفکر ناشیانه و متوهمانه به اصطلاح «خطوط قرمز» است؛ تفکری که ارزیابی برخی شرکای ما را در رابطه با جنگ به تسخیر درآورده بود و حالا این روزها، این تفکر از هم پاشیده است.
وی با ادعای فروریختن آن چه «توهم خطوط قرمز پوتین» خوانده است، از متحدان کی یف خواست تا در تصمیم شان جهت کمک به اکراین جسورتر باشند.
زلنسکی مدعی شد: تمام جهان می بیند که در این جنگ همه چیز به شجاعت بستگی دارد؛ شجاعت ما و شجاعت شرکای ما! همه چیز به تصمیمات جسورانه برای اکراین و شهامت پشتیبانی از اکراین بستگی دارد.