از بیم پاسخ مقاومت به ترور شهید هنیه؛ هشدار باکو به شهروندانش درباره ی سفر به اراضی اشغالی فلسطین

بهمن: جمهوری آذربایجان از بیم پاسخ مقاومت به ترور شهید هنیه، به شهروندانش درباره ی سفر به اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد.

به گزارش بهمن به نقل از آپا آذ، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه به شهروندان خود اخطار داد که با توجه به تغییر سریع وضعیت امنیتی در اراضی اشغالی فلسطین، از سفر به این منطقه خودداری کنند.
در بیانیه صادره از جانب وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در این خصوص آمده است: لازم است شهروندان جمهوری آذربایجان که اکنون در اسرائیل (اراضی اشغالی فلسطین) زندگی می کنند یا در حال سفر به آنجا هستند، قوانین حفاظتی و ایمنی را رعایت نمایند و به مکان هایی که جمعیت در آن تجمع متراکم است، رجوع نکنند.
باکو همین طور اعلام نموده است که بهتر است ا
در روزهای اخیر بسیاری از شرکتهای هوایی بین المللی هم از بیم پاسخ مقاومت به ترور شهید اسماعیل هنیه پروازهای خود به مقصد اراضی اشغالی را ملغا کرده اند.
آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی ضمن اشاره به احتمال تشدید تنش، از شهروندان شان خواسته اند تا در نخستین فرصت اراضی اشغالی را ترک کنند. دولت انگلیس هم اخطار مسافرتی مشابهی را صادر کرده است. کانادا از شهروندان خود خواسته است تا از سفر به اراضی اشغالی خودداری کنند.
حزب الله لبنان بامداد امروز در حملاتی، مناطق شمالی سرزمین های اشغالی را زیر آتش سنگین موشکی قرار داد. منابع عبری گزارش دادند که بدنبال موشک باران گسترده از جانب جنوب لبنان، آژیرهای خطر در مناطق شمالی در سرزمین های اشغالی در مجاورت مرز لبنان به صدا در آمده است.
 

منبع: