سفیر نروژ در آنكارا: به رسمیت شناختن فلسطین، یک نقطه عطف است

به گزارش بهمن، سفیر نروژ در آنکارا اظهار داشت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط نروژ همزمان با ایرلند و اسپانیا یک نقطه عطف است.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، آندریاس گاردر، سفیر نروژ در آنکارا در مورد روابط ترکیه و نروژ و به رسمیت شناختن فلسطین از جانب کشورش در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام نمود: به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط نروژ همزمان با ایرلند و اسپانیا یک نقطه عطف است.
آندریاس گاردر با اشاره به اینکه روابط بسیار مهم و مستحکمی بین ترکیه و نروژ وجود دارد، اظهار داشت: روابط دو کشور با مذاکرات خوبی در زمینه خیلی از موضوعات صورت می گیرد.
وی در ادامه با یادآوری این که کشورش در ۲۸ ماه می رسما کشور فلسطین را به رسمیت شناخت، تاکید کرد که نروژ بیشتر از ۳۰ سال است که به صورت فعال روی مبحث فلسطین به منظور پشتیبانی از فلسطینی ها کار می کند.
گاردر در مورد وضعیت غزه، اظهار داشت: ما وضعیت کنونی را خیلی سخت و فاجعه بار می بینیم.
وی به بیانیه اسپن بارت آیده، وزیر امور خارجه نروژ بعد از تصمیم به رسمیت شناختن فلسطین بعنوان یک کشور اشاره نمود و اظهار داشت: این یک نقطه عطف برای نروژ است که کشور فلسطین را همزمان با ایرلند و اسپانیا به رسمیت بشناسد.
این دیپلمات ضمن اشاره به این که نروژ معمار فرآیند منتهی به توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۳ بود، اظهار داشت: ما مدتهاست فکر می کردیم که به رسمیت شناختن کشور فلسطین باید نتیجه روند سیاسی باشد.
او عنوان کرد: تصمیم به رسمیت شناختن فلسطین بعنوان یک کشور به هیچ وجه یک تصمیم ساده نبود، تصمیمی بود که ما برای مدت طولانی با آن سر و کله زدیم. امیدواریم که خیلی از کشورها به این حرکت بپیوندند.
گاردر اضافه کرد: ما در تلاش هستیم تا شتاب بیشتری در این مورد ایجاد نماییم چونکه فکر می نماییم که در نهایت پیش نیازی ضروری برای توسعه صلح آمیز و تحقق چاره دو دولتی در منطقه است. بنابراین، به رسمیت شناختن کشور فلسطین در این حوزه برای ما امری طبیعی بود.

منبع: