ترامپ برگزاری مناظره دوم با هریس را نپذیرفت

بهمن: نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دعوت شبکه سی ان ان برای برگزاری مناظره دوم با نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا دعوت شبکه «سی ان ان» برای مناظره دوم با «کاملا هریس» معاون رییس جمهور و نامزد دموکرات های در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.
ترامپ در پاسخ به دعوت سی ان ان اظهارات پیشین خودرا تکرار کرد و دراین باره اظهار داشت: مسئله و مشکل برگزاری مناظره دیگر این است، که خیلی دیر است؛ رأی گیری (در تعدادی از ایالت ها) اکنون شروع شده است.
پیش از این کامالا هریس دعوت سی ان ان برای مناظره با دونالد ترامپ در ۲۳ اکتبر را پذیرفته بود.
ترامپ و هریس دهم سپتامبر در فیلادلفیا نخسیتن مناظره خودرا برگزار کردند. مناظره ای که سی ان ان برای ماه اکتبر و تنها چند روز قبل از انتخابات حساس پنجم نوامبر آمریکا در نظر گرفته است، با همان قالبی برگزار می شود که اولین مناظره بین ترامپ و جو بایدن، رییس جمهور و نامزد سابق دموکرات ها قبل از کناره گیری برگزار شده بود.
جِن اومالی دیلون، رییس ستاد انتخاباتی هریس در اطلاعیه ای اعلام نمود که «آمریکایی ها شایسته این هستند که قبل از انتخابات ماه نوامبر، یک دفعه دیگر نظاره گر مناظره هریس و ترامپ باشند.»
هریس نیز به شخصه در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام نمود که با کمال میل این مناظره را می پذیرد و امیدوار است که ترامپ نیز در آن شرکت نماید.
ترامپ بعد از مناظره دهم سپتامبر گفته بود که مناظره دیگری در کار نخواهد بود. ستاد انتخاباتی ترامپ در پاسخ به تماس بی بی سی جهانی دراین باره به پیام وی در ۱۲ سپتامبر در رسانه های اجتماعی ارجاع داد. ترامپ در آن پیام ادعا نمود که در مناظره پیروز شده و مناظره «سومی» در کار نخواهد بود.
ترامپ اما هفته پیش به خبرنگاران اظهار داشت که «اگر حال و حوصله داشته باشم شاید در مناظره سوم شرکت کنم.»
هریس در نظرسنجی ها با کمی اختلاف نسبت به ترامپ پیشتاز است. نظرسنجی هایی که بلا فاصله بعد از مناظره دهم سپتامبر انتشار یافت، حاکی از آن بود که به نظر بیشتر بینندگان هریس عملکرد بهتری داشته است.

منبع: