از بیم پاسخ مقاومت به ترور شهید هنیه؛ بلاروس از شهروندان خود خواست تا به اراضی اشغالی سفر نکنند

بهمن: وزارت امور خارجه بلاروس با صدور اطلاعیه ای از بیم پاسخ مقاومت به ترور شهید هنیه، از شهروندان خود خواست تا به اراضی اشغالی فلسطین سفر نکنند.

به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت امور خارجه بلاروس با صدور اطلاعیه ای به افزایش تنش ها در غرب آسیا اشاره نمود و به شهروندان این کشور درباره ی سفر به اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد.
در بیانیه صادره از طرف وزارت امور خارجه بلاروس در این خصوص از شهروندان مینسک خواسته شده است تا به دلیلهای امنیتی از سفر به سرزمین های اشغالی فلسطین اجتناب کنند.
وزارت خارجه بلاروس به شهروندان خود سفارش کرد تا باتوجه به تشدید تنش ها در غرب آسیا، جز در موارد ضروری به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر نکنند.
آمریکا و خیلی از کشورهای غربی با اشاره به احتمال تشدید تنش، از شهروندان شان خواسته اند تا در سریعترین زمان اراضی اشغالی را ترک کنند. دولت انگلیس نیز هشدار مسافرتی مشابهی را صادر کرده است. کانادا از شهروندان خود خواسته است تا از سفر به اراضی اشغالی اجتناب کنند.
در ساعات ابتدایی چهارشنبه هفته پیش روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام نمود: آقای دکتر اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر به هدف خوردن قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

منبع: