وزیر خارجه آلمان: استقرار موشک های دوربرد آمریکایی در خاک برلین ضروریست

بهمن: به گزارش بهمن، وزیر خارجه آلمان بار دیگر بر ضرورت استقرار سامانه های تسلیحاتی دوربرد آمریکا در خاک برلین تاکید نمود.

به گزارش بهمن به نقل از دویچه وله، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان با تکیه بر ضرورت استقرار تسلیحات دوربرد آمریکا در خاک آلمان، ادعا نمود که چنین تسلیحاتی مقابل روسیه بازدارندگی بوجود می آورد.
بربوک با دفاع از توافق برلین و واشنگتن بر سر استقرار موشک های دوربرد در آلمان، ادعا نمود که خطر روسیه، امنیت اروپا را تهدید می کند!
وی در مقاله ای که روزنامه « Bild am Sonntag» منتشر نموده است، نوشت: امروز سیاستگذاری خارجی به معنای درک این مسئله که اصل امیدواری، از ما مقابل روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین، حفاظت نمی نماید.
بربوک افزود: آن چه از ما محافظت می کند، سرمایه گذاری روی امنیت و اقتدار خودمان، در اتحادیه اروپا، ناتو و آلمان، است. این سرمایه گذاری، تصمیم استقرار سامانه های تسلیحاتی دوربرد آمریکایی را در خاک برلین، شامل می شود. آلمان مقابل روسیه به «بازدارندگی قابل اتکا» نیاز دارد و این بازدارندگی از لهستانی ها، مردم حوزه بالتیک و فنلاندی ها هم حفاظت می کند؛ آنها بعنوان شرکای ما با روسیه مرز مشترک داشته و در این ماه های اخیر، تجربه کرده اند که مسکو چطور در مناطق مرزی از اقدامات ترکیبی استفاده می کند!
بربوک همینطور رئیس جمهور روسیه را متهم کرد که از هر طرح صلحی با تشدید تنش استقبال می کند و ادعا نمود که تنها چیزی که پوتین می خواهد «تسلیم شدن اوکراین» است.
آمریکا و آلمان در حاشیه اجلاس ماه جولای ناتو در واشنگتن با استقرار تسلیحات دوربرد در خاک آلمان از سال ۲۰۲۶ موافقت کردند. این توافق بدین معناست که موشک های کروز دوربرد آمریکایی برای اولین بار از دهه ۱۹۹۰ به برلین بازخواهند گشت. همچون این تسلیحات میتوان به موشک «اس-ام ۶»، «توماهاک» و تسلیحات مافوق صوت با بردی به مراتب بیشتر از آن چه در زرادخانه ارتش کشورهای اروپایی وجود دارد، اشاره نمود.
این تصمیم با واکنش های متفاوتی در برلین روبه رو شد و بعضی از آن استقبال کرده و برخی دیگر آنرا مورد انتقاد قرار دادند.

منبع: