بورل: خواهان برقراری ترک مخاصمه فوری در غزه و لبنان هستیم

به گزارش بهمن، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان خود در نشست مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اروپا بدون محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی اظهار داشت: خواهان ترک مخاصمه فوری در غزه و لبنان هستیم.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان خود در نشست مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا (که آنرا در رسانه خود در ایکس منتشر کرد)، بدون محکوم کردن ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی مقابل مردم مظلوم فلسطین و لبنان، خواهان ترک مخاصمه فوری در غزه و لبنان شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان خود اظهار داشت: نشست امروز ما تاییدی بر این مساله است که اولویت مشترک ما ترک مخاصمه فوری و پایدار، دسترسی کامل کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه است.

«جوزف بورل» درباب لبنان خواهان برقراری ترک مخاصمه فوری و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد شد و در ادامه اشاره کرد: ما همین طور حملات به یونیفل را قاطعانه محکوم می نماییم.
سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس روز گذشته چهارشنبه در نشستی مشترک با سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم آمدند تا به اصطلاح در نشستی بمنظور جلوگیری از «گسترش دامنه درگیری ها» در منطقه شرکت نمایند.
اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور عضو خود مدعی است تلاش می کند تا همکاریهای خودرا با شورای همکاری خلیج فارس که شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات است، برای بحث و بررسی پیرامون درگیری ها در غرب آسیا و اوکراین تقویت کند!
ریاست نشست روز گذشته بطور مشترک برعهده «چارلز میشل» رییس شورای اتحادیه اروپا و امیر قطر بود.