۷ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند

بهمن: وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که سامانه های پدافند هوایی این کشور ۷ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در مناطق مختلف رهگیری و منهدم کردند.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج شنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود که سامانه های پدافند هوایی این کشور ۷ پهپاد مهاجم اوکراینی را در مناطق بریانسک، کورسک، و بلگورود رهگیری و منهدم کردند.
وزارت دفاع روسیه روز گذشته نیز اعلام نمود که سامانه پدافند هوایی ارتش این کشور چند هدف هوایی را بر فراز منطقه بلگورود رهگیری و منهدم کردند. قبل از این نیز وزارت دفاع روسیه، از ساقط کردن چند پهپاد اوکراینی در منطقه بلگورود آگاهی داده بود.
ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود با صدور اطلاعیه ای این رویداد را تأئید کرد و اضافه کرد: در نتیجه حمله نیروهای اوکراینی با پرتابه های موشکی به خانه های غیرنظامیان ۴ نفر زخمی شدند.
ارتش روسیه ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خودرا در شرق اوکراین شروع کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای صیانت از آنها در مقابل نیروهای اوکراینی شروع شد.
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بالاتر از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

منبع: