واکنش تند ونزوئلا به اظهارات مداخله جویانه بورل درباره ی کاراکاس

بهمن: دولت ونزوئلا در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نامه ای اعتراضی به دفتر نمایندگانی این بلوک در کاراکاس ارسال کرد.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه ونزوئلا در واکنش به اظهارات مداخله جویانه جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مراتب اعتراض خودرا به نمایندگی اتحادیه اروپا در کاراکاس ابراز کرد.
کورموتو گودوی، معاون امور اروپایی وزارت خارجه ونزوئلا در شبکه «ایکس» نوشت: بعد از اظهارات مداخله جویانه جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا، مراتب اعتراض خودرا به ریچل رومِت، رییس نمایندگی اتحادیه اروپا ابراز کردم. ونزوئلا برای خود ارزش قائل است. مداخله در امور کشورمان را دیگر تحمل نخواهیم کرد. اتحادیه اروپا باید به مشکلات خود رسیدگی کند. نقشه های آنها مقابل دموکراسی ما مثل همیشه ناکام ماند.
بورل روز یکشنبه دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا را «رژیمی دیکتاتوری و تمامیت خواه» توصیف کرد!
مارگاریتا روبلس، وزیر دفاع اسپانیا نیز پنجشنبه هفته گذشته دولت مادورو را «دیکتاتوری» خواند و ادعا نمود که این دولت موجب و بانی مهاجرت گسترده از این کشور واقع در آمریکای لاتین است. ونزوئلا در واکنش به این اظهارات، سفیر خود در اسپانیا را فراخواند و مسئول نمایندگی دیپلماتیک اسپانیا در کاراکاس را نیز احضار کرد.
خورخه رودریگز، سخنگوی پارلمان ونزوئلا نیز از قانونگذاران این کشور خواست که با تصویب قطعنامه ای، روابط دیپلماتیک و تجاری با اسپانیا را به قید فوریت قطع کنند. کنگره اسپانیا قبل تر از دولت این کشور خواست تا ادموندو گونزالز، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را به عنوان رییس جمهور این کشور به رسمیت بشناسد!