كاخ سفید: ادبیات پوتین به شدت خطرناک است

بهمن: کاخ سفید به تهدید ناتو از طرف رییس جمهور روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش بهمن به نقل از فرانس ۲۴، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید به اظهارات ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه که بعد از گمانه زنی ها درباره ی صدور احتمالی جواز برای اوکراین برای استفاده از موشک های دوربرد خارجی مقابل روسیه، ناتو را تهدید کرد، واکنش نشان داد.
سخنگوی کاخ سفید در آستانه دیدار جو بایدن، رییس جمهور اوکراین و کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس و گفت و گوی سران دو کشور درباره ی صدور مجوز استفاده از تسلیحات غربی برای کی یف جهت حمله به خاک روسیه، صحبت می کرد. وی در واکنش به اظهارات پوتین اظهار داشت: این لحن به شدت خطرناکست.
پوتین در اظهاراتی تهدیدآمیز درباره ی صدور چنین مجوزی برای اوکراین، گفته است: «این اقدام بدان معناست که اعضاء ناتو، آمریکا و کشورهای اروپایی درحال جنگ مستقیم با روسیه هستند.»
رئیس جمهور روسیه اضافه کرد که «کشورهای ناتو فقط در مورد استفاده احتمالی کی یف از سلاح های دوربرد غربی بحث نمی کنند، بلکه درحال بررسی این مساله هستند که آیا مستقیماً در درگیری اوکراین دخالت کنند یا خیر.»
پوتین همین طور اصرار کرد که دخالت مستقیم غرب در مناقشه اوکراین ماهیت این جنگ را تغییر می دهد و روسیه مجبور خواهد شد برمبنای تهدیدهایی که از این راه مقابل مسکو ایجاد می شود، تصمیم بگیرد.

منبع: