۱۴۴ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند

بهمن: بهمن: مقامات محلی در منطقه بریانسک روسیه اعلام نمودند که سامانه های پدافند هوایی این کشور ده ها پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و سرنگون کردند.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر بوگوماز» فرماندار منطقه بریانسک روسیه امروز سه شنبه اعلام نمود که نیروهای پدافند هوایی این کشور ۵۹ پهپاد مهاجم اوکراینی را در آسمان این منطقه رهگیری و منهدم کردند.
بوگوماز ادعا نمود که این حادثه هیچ تلفات یا خسارتی نداشته و متخصصان خدمات اورژانس هم اکنون در محل حادثه حاضر هستند.
هم زمان سرگئی سوبیانیان، شهردار مسکو هم اعلام نمود که پدافند هوایی این شهر ۱۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده است.
با این حال وزارت دفاع روسیه در گزارشی تجمیعی از حمله پهپادی گسترده اوکراین در شب گذشته آگاهی داد. در این گزارش آمده که «سامانه های پدافند هوایی اوکراین دیشب در ۹ استان روسیه ۱۴۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.
بنابر گزاش وزارت دفاع روسیه این حملات پهپادی منجر به حریق در چند منطقه شده و تعدادی از رسانه ها از کشته شدن ۲ شهروند روس و زخمی شدن چند تن دیگر خبر دادند.
وزارت دفاع روسیه روز گذشته دوشنبه هم با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود که سامانه پدافند هوایی ارتش این کشور ۲ پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه بلگورود رهگیری و منهدم کردند.
ارتش روسیه ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خودرا در شرق اوکراین شروع کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای صیانت از آنها در مقابل نیروهای اوکراینی شروع شد.
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بالاتر از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».