قطعی برق در اوکراین

بهمن: بدنبال لطمه جدی به زیرساخت های انرژی اوکراین در پی حملات ارتش روسیه، هزاران نفر از مردم این کشور بدنبال خروج از اوکراین هستند.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام نمود که ۴۰۰ هزار اوکراینی به سبب قطع برق و اختلال در شبکه برق رسانی بدنبال خروج از این کشور هستند.
بسیاری از آنها بدنبال خروج از اوکراین در فصل زمستان هستند، برای اینکه قطعی برق برنامه ریزی روزانه آنها را به هم می زند.
به نوشته بلومبرگ، اکنون سرزنش و نقد دولت اوکراین از جانب مردم این کشور به خاطر افزایش تعرفه های برق بالا رفته و شکست و ناتوانی دولت در تقویت بخش انرژی می تواند حمایت های روبه کاهش از کی یف را تشدید کند.
«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین هفته پیش حمله اخیر ارتش روسیه به شهر کی یف و دیگر شهرهای اوکراین را «ترکیبی» و یکی از بزرگترین حملات در طول جنگ فعلی خواند. بگفته زلنسکی در این حمله ارتش روسیه «بیش از ۱۰۰ موشک و حدود ۱۰۰ پهپاد را به سمت اوکراین شلیک کرد.»
ویتالی کلیتچکو، شهردار کی یف بعد از این حمله ارتش روسیه اعلام نمود برق در چندین منطقه در این شهر قطع شده است. وی کمی بعد نیز از بروز مشکل در تامین آب در قسمتی از این شهر آگاهی داد. ایگور ترِخوف، شهردار خارکف نیز از شنیده شدن صدای انفجار در این شهر آگاهی داد.

منبع: