روسیه: ۶ پهپاد و ۳ شهپاد ارتش اوکراین را منهدم کردیم

به گزارش بهمن، وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که چند پهپاد و شهپاد ارتش اکراین را در مناطق مختلف رهگیری و سرنگون کرده است.

به گزارش بهمن به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که سامانه های پدافند هوایی این کشور دیشب ۶ پهپاد مهاجم ارتش اکراین را در مناطق بلگورود و برسانیم رهگیری و منهدم کردند.
همچنین ۳ شهپاد (شناور هدایت پذیر بدون سرنشین) ارتش اکراین که در دریای سیاه به سمت شبه جزیره کریمه در حرکت بودند، منهدم شدند.
وزارت دفاع روسیه روز گذشته چهارشنبه هم با صدور اطلاعیه ای به تشریح جزئیاتی از ادامه عملیات ویژه نظامیان این کشور در اکراین در شبانه روز گذشته اشاره نمود.
وزارت دفاع روسیه در این خصوص افزود: اردوگاه مزدوران خارجی و همینطور محل استقرار نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اکراین در ۱۴۸ ناحیه مورد هدف قرار گرفت.
این بیانیه اضافه می کند: واحدهای یگان جنوب مواضع سودمندتری را در اختیار گرفتند؛ کی یف قریب ۶۹۰ نیروی نظامی خویش را از دست داد. یگان غرب موقعیت تاکتیکی خویش را بهبود بخشید، ۵ ضدحمله دفع شد، دشمن قریب ۴۹۰ نیروی نظامی و یک تانک از دست داد.
مسکو در ادامه تصریح کرد: نیروهای مسلح اکراین قریب ۴۷۵ نیروی خویش را در منطقه تحت مسئولیت یگان مرکز از دست دادند.
بیانیه مذکور در ادامه اضافه کرد: واحدهای یگان شمال تشکیلات نیروهای مسلح اکراین را در نزدیکی ولچانسک و لیپتسی شکست دادند؛ دشمن قریب ۱۶۵ نیروی نظامی را از دست داد.

منبع: