محورهای رایزنی وزیر خارجه ژاپن با علی باقری

به گزارش بهمن، وزارت خارجه ژاپن از رایزنی وزیر خارجه این کشور با سرپرست وزارت امور خارجه ایران به مدت ۳۵ دقیقه اطلاع داد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، بنا بر اعلام توکیو، «یوکو کامیکاوا» (Yoko KAMIKAWA) وزیر خارجه ژاپن امروز پنجشنبه با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران به شکل تلفنی گفتگو نمود.
بر اساس اعلام وبگاه وزارت خارجه ژاپن، «یوکو کامیکاوا» وزیر امور خارجه این کشور به مدت ۳۵ دقیقه با دکتر علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رایزنی کرده است.
بیانیه صادره از جانب وزارت خارجه ژاپن در این ارتباط اضافه می کند: «کامیکاوا» ضمن ابراز نگرانی جدی از وضعیت رو به وخامت کنونی در خاورمیانه (غرب آسیا)، خاطرنشان کرد که تشدید بیشتر اوضاع به نفع منطقه یا جامعه بین المللی به صورت کلی نخواهد بود و باید تمام تلاش خویش را برای پیشگیری از آن انجام داد.
این بیانیه می افزاید: «کامیکاوا» همینطور از ایران خواست تا به روشی منطقی پاسخ دهد. علاوه بر این، وزیر خارجه ژاپن از تهران خواست تا بشدت از سایر طرف های مرتبطی که بر آنها نفوذ دارد، بخواهد تا خویشتنداری کنند.
بیانیه وزارت خارجه ژاپن افزود: هر دو طرف بر اهمیت برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) تاکید کرده و توافق کردند که ارتباطات بین ژاپن و ایران را ادامه دهند.

منبع: