مادورو: طی ۴۸ ساعت کودتای فاشیستی را سرکوب کردیم

بهمن: رییس جمهور منتخب ونزوئلا اعلام نمود که تا حالا در آشوب های خیابانی این کشور هزاران تروریست بازداشت شدند.

به گزارش بهمن به نقل از المیادین، نیکلاس مادورو، رییس جمهور منتخب انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ونزوئلا درباره ی ناآرامی ها و آشوب های پساانتخاباتی جریان های غرب گرا در این کشور اعلام نمود تا حالا تعداد تروریست های دستگیرشده به ۲۲۲۹ نفر رسیده؛ افرادی که دست به قتل زدند، مراکز عمومی را تخریب و ایجاد ترس و هراس کردند؛ این اعتراض به نتیجه انتخابات نیست، این تروریسم است.
مادورو اظهار داشت: کودتایی که آنها اهتمام کردند مقابل ونزوئلا انجام دهند کودتای رسانه های اجتماعی با هدف تفرقه افکنی و نفرت است و در پشت آن گروههای جنایتکار و مزدور ایستاده اند.
وی همین طور اظهار داشت: دفاع ازعدالت، قانون و قانون اساسی عرصه های نبرد ما هستند. اینطور بود که ما بر کودتای فاشیستی ۲۸ ژوئیه در ۴۸ ساعت غلبه کردیم. بگفته مادورو «ونزوئلا درحال مبارزه و درگیرشدن در یک نبرد تاریخی بین استعمار و قدرت آزادی است. خیابان ها متعلق به مردم است، نه الیگارشی و فاشیست ها.
مادورو که بتازگی مردم این کشور برای یک دوره ۶ ساله دیگر ریاست جمهوری او را تمدید کردند، اخیراً در گفت و گو با شبکه «المیادین» تاکید کرد که «ونزوئلا همیشه با فلسطین خواهد بود و ما وحشتناک ترین نسل کشی مقابل مردم غزه و فلسطین را محکوم می نماییم.»
وی همین طور اضافه کرد: ما از اهداف عربی و مسلمانان حمایت می نماییم که دیر یا زود پیروز خواهند شد و امید، قدرت و حق زندگی از بطن رنج بیرون خواهد آمد.
رئیس جمهور منتخب ونزوئلا در بخش دیگری از این گفت و گو درباره ی ناآرامی های پساانتخاباتی این کشور با اعلان اینکه «نفوذ صهیونیست ها در رسانه ها و رسانه های اجتماعی آشکار است» اظهار داشت: راست افراطی در ونزوئلا تحت حمایت صهیونیسم بین المللی است و به آن کمک می نماید.
مادورو با اشاره به این که «به اجلاس بریکس دعوت شدیم و بعد از پیروزی در انتخابات تبریک دریافت کردیم» اظهار داشت: جهان دیگر به تصمیم واشنگتن یا راست افراطی و سرمایه داری وحشی و نئوفاشیسم وابسته نیست.
هفته پیش رییس شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام نمود که با شمارش ۹۶.۹ درصد آرا، نیکلاس مادورو، رییس جمهور فعلی این کشور و نامزد احزاب سوسیالیست و چپ گرا ۵۲ درصد آرا را کسب کرده و «ادموندو گونزالس»، نامزد جریان های راست گراهای افراطی و تحت حمایت آمریکا ۴۳.۲ درصد آرا را کسب کرده و در جایگاه دوم قرار گرفت.
با این حال «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه ای ادعا نمود که «دلایل روشنی برای دولت آمریکا وجود دارد که نشان میدهد ادموندو گونزالس پیروزی انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شده است.»
وزیر خارجه آمریکا همین طور اعلام نمود که با گونزالس تماس گرفته و پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفته است!
رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا تأخیر در بروز رسانی نتایج را با حملات گسترده مقابل زیرساخت های فناوری مربوط دانست.
بلینکن با زیر سوال بردن پیروزی مادورو در انتخابات، دولت فعلی ونزوئلا را متهم به تقلب در پروسه انتخابات کرد.
با این حال، سایر کشورهای آمریکای لاتین که بدنبال ایجاد ثبات در منطقه هستند با آمریکا در این مساله همراهی نکرده و پیروزی مادورو را تبریک گفته اند.
اکنون نامزد شکست خورده غرب در انتخابات از مردم خواسته است به خیابان ها آمده و پیروزی مادورو را به چالش بکشند؛ اقدامی که تا حالا موجب برخوردهای شدید میان نیروهای امنیتی و مردم شده است خصوصاً آنکه ونزوئلا دارای شرایط شکننده ای بوده و این خطر وجود دارد که بار دیگر به پرتگاه مشکلات سقوط کند.

منبع: