گسترش حریق در جنگل های شمال کالیفرنیا

بهمن: به گزارش بهمن، آتشسوزی جنگلها در شمال کالیفرنیا ظرف ۲۴ ساعت گذشته بیشتر از دوبرابر گسترش یافته و به دنبال آن دستور تخلیه و اخطار در شهر های مجاور صادر گردیده است.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، با افزایش سرعت گسترش آتش در جنگل های شمال کالیفرنیای آمریکا به بیشتر از دوبرابر ظرف یک شبانه روز گذشته، دستور تخلیه و اخطار برای چندین شهر و منطقه مجاور ناحیه صادر شد.
هزاران آتش نشان درحال مقابله با حریقی هستند که از روز گذشته جنگل های شمال کالیفرنیا را درنوردیده و حجم آتش ظرف ۲۴ ساعت گذشته بیشتر از دوبرابر افزایش پیدا کرده است.
براساس اعلام سازمان آتش نشانی و محافظت از مراتع و جنگل های کالیفرنیا، تابحال بیشتر از ۳۵۰ هزار جریب(۱۴۱هزار و ۶۴۰ هکتار) از جنگل های شمال مرکز این ایالت یعنی ساکرامنتو طعمه حریق شده است.
به گفته مقامات، انتظار می رود که افت دما و افزایش رطوبت به کاهش گسترش شعاع حریق کمک نماید. مقامات تا روز گذشته از اطفای ۱۰ درصد این حریق اطلاع داده بودند. همینطور این حریق تابحال ۱۳۴ سازه را تخریب کرده است.
دستور تخلیه و اخطار برای چندین شهر مجاور منطقه آتشسوزی صادر گردیده است که همچون آن میتوان به شهر «پارادیس» اشاره نمود که در سال ۲۰۱۸ طعمه مرگبارترین حریق ایالت کالیفرنیا شد.
مقامات گفته اند که یک نفر به ظن آتش افروزی از راه هُل دادن یک خودروی مشتعل به دل دره ای کوچک در پارک جنگلی کالیفرنیا بازداشت شده است.