هشدار كشورهای عضو ناتو: برکناری بایدن از انتخابات آمریکا، کشورهای غربی را تضعیف می کند

بهمن: به گزارش بهمن، شبکه سی ان ان اعلام نمود برکناری نامزد اصلی حزب دموکرات از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سبب می شود که روسیه و چین نظام سیاسی آمریکا را نظامی ضعیف ترسیم کنند.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، بعد از اعلام گزارش هایی در رابطه با نگرانی حزب دموکرات در مورد عملکرد ضعیف «جو بایدن» نامزد اصلی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری در مناظره با «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری خواه خود و احتمال جایگزینی او با یک دموکرات دیگر وبسایت شبکه «سی ان ان» با انتشار گزارشی اعلام نمود که متحدان واشنگتن در ناتو نگران هستند که جایگزینی بایدن با یک نامزد دیگر در حزب دموکرات، ثبات کشورهای غربی را تضعیف می کند.
به نوشته سی ان ان، برکناری بایدن این امکان را برای چین و روسیه فراهم می کندکه نظام دموکراتیک آمریکا را نظامی ضعیف ترسیم کنند و همینطور این فرصت را در اختیار دشمان بوجود می آورد که تبلیغات منفی خویش را آغاز کنند.
پیش از این نیویورک تایمز از بایدن خواسته بود که بعد از نمایش ضعیفش در اولین مناظره انتخاباتی، کارزار انتخاباتی و تبلیغاتی خود خویش را متوقف کند؛ هم زمان بایدن و ستاد انتخاباتی هم اعتراف کردند که جو بایدن شبی سختی در مناظره داشت، اما به مردم اطمینان دادند که روند انتخابات مجدد بایدن را متوقف نخواهند کرد.
خبرگزاری بلومبرگ روز گذشته یکشنبه در گزارشی اعلام نمود که اعضای ارشد حزب دموکرات و حامیان مالی این حزب امکان جایگزینی «جو بایدن» بعنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری را در دست بررسی دارند. این تصمیم در واکنش به نمایش ضعیف بایدن در مناظره انتخاباتی این هفته با دونالد ترامپ گرفته شد.
بلومبرگ با فاجعه بار خواندن عملکرد رئیس جمهور آمریکا در مناظره تلویزیونی خود با ترامپ نوشت که این پیرمرد ۸۱ ساله ضعیف و گیج به نظر می رسید و تلاش می کرد جملات خویش را تمام کند. به نوشته این رسانه، همین مبحث سبب شد که حامیان مالی دموکرات ها از حضور وی در انتخابات ناامید شوند.
بلومبرگ نوشت که خیلی از اعضا و حامیان حزب دموکرات به این نتیجه رسیدند که جایگزینی بایدن، حالا تنها امید دموکرات ها برای ماندن در زمینه رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ است.

منبع: