دایان ساره: آمریکا عامل افول دلار در زمینه جهانی است

به گزارش بهمن، یک نامزد عضویت در مجلس سنای آمریکا از سیاست های دولت این کشور بعنوان عامل از دست رفتن جایگاه دلار در سطح جهانی، انتقاد نمود.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، یک نامزد عضویت در مجلس سنای آمریکا، سیاست های این کشور را عامل افول دلار در اقتصاد جهانی دانست.
«دایان ساره» نامزد مستقل عضویت در مجلس سنای آمریکا اظهار داشت که دلارزدایی از اقتصاد جهانی درحال وقوع است و این مورد نتیجه مستقیم سیاست های این کشور است.
این دولتمرد که برای کسب یکی از دو کرسی ایالت نیویورک در مجلس سنا تلاش می کند، اظهار داشت: من تصور می کنم این اتفاق می افتد. به علت سیاست های ما، واقعاً انتخابی نداریم.
ساره در رابطه با امکان معکوس کردن این روند، اظهار داشت که یک دولت با دیدگاه عقلانی امکان دارد بتواند این روند را معکوس کند.
رئیس جمهور پیشین آمریکا پیش تر با اذعان به سقوط هژمونی جهانی دلار اظهار داشت: آمریکا به سرعت به سمت جهنم پیش می رود و دیگر ابرقدرت نیستیم، هرچند این قدرت را کماکان داریم، اما رو به اضمحلال است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با نشریه آمریکایی «FOX Business» اعلام نمود که که سقوط جایگاه دلار بعنوان ارز ذخیره ای جهان «اتفاقی بزرگ تر از شکست در هر جنگی است.»

منبع: