طی ۵ سال رخ داد؛ رشد تیراندازی های جمعی در آمریکا

بهمن: بهمن: پلیس فدرال آمریکا از رشد خشونت های مسلحانه در این کشور طی چند سال اخیر آگاهی داد.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، بنا به اعلام «اف بی آی» پلیس فدرال آمریکا نزدیک به ۵۰ مورد تیراندازی جمعی در سراسر این کشور در سال قبل میلادی رخ داده است.
طبق گزارش سالانه انتشار یافته اف بی آی، چهل و هشت حادثه تیراندازی جمعی در آمریکا در سال ۲۰۲۳ ثبت شده است. این حوادث ۲۴۴ کشته داشته است.
در گزارش پلیس فدرال آمریکا آمده است که بااینکه تعداد این نوع حوادث نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش ۴ درصدی از خود نشان میدهد (۵۰ حادثه)، اما تعداد حوادث تیراندازی تعدادی از سال ۲۰۱۹ تا حالا ۶۰ درصد بالا رفته است و از ۳۰ مورد در سال ۲۰۱۹ به ۴۸ مورد در سال قبل میلادی رسیده است.
بر اساس این گزارش، این ۴۸ تیراندازی در ۲۶ ایالت آمریکا و در مکان هایی مانند فضای باز، محلهای تجارتی، آموزشی، فضاهای مراقبت های بهداشتی و سکونت گاه ها، منجر به کشته شدن ده ها نفر شد. اف بی آی نزدیک به یک سوم (۱۵) این حوادث را به عنوان کشتار جمعی (Mass killing) دسته بندی کرد.
در این گزارش آمده است که از ۴۹ نفر عامل این حوادث، ۳۰ نفر دستگیر، ۷ نفر خودکشی و ۱۲ نفر کشته شدند. حدودا سه چهارم تیراندازی ها (۴۳) با اسلحه کمری، ۱۶ مورد با تفنگ و یک تیراندازی با تفنگ ساچمه زنی انجام شده است.

منبع: