مقام سازمان ملل: رهبران جهان در متوقف ساختن نسل کشی در غزه ناتوان هستند

بهمن: گزارشگر ویژه سازمان ملل از شکست کامل رهبران جهان برای پایان دادن به نسل کشی فلسطینیان در غزه انتقاد نمود.

به گزارش بهمن به نقل از الجزیره، مقام ارشد سازمان ملل کشورهای جهان را متهم به ناتوانی در متوقف ساختن نسل کشی فلسطینیان خواند.
بر این اساس، تلالنگ موفوکنگ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در گفتگوی اختصاصی با الجزیره اظهار داشت: حقیقت تلخ این است که رهبران کشورهای جهان بطور کامل در متوقف ساختن نسل کشی در غزه شکست خوردند. با وجود مواجه به شرایط وخیم انسانی در غزه، همچنان شاهد ادامه منازعه در این باریکه هستیم.
این مقام سازمان ملل با اشاره به نبود مواد غذایی و نیز بهداشت عمومی در غزه اشاره کرد: فلسطینیان ساکن این باریکه حالا به سبب آب آلوده و هوا، در خطر انتقال بیشتر بیماریهای واگیردار قرار دارند. این در حالیست که مراکز درمانی در غزه نیز یا تعطیل هستند و یا بصورت محدود مبادرت به ارائه خدمات به مردم می کنند.
موفوکنگ در ادامه با ارائه مثال های گوناگون درباره ی نقض فاحش حقوق بشر و قوانین بین الملل از طرف صهیونیست ها در جنگ، اشاره کرد: بحران کاهش اکسیژن در بیمارستان های غزه نشان دهنده بی تفاوتی آشکار اسرائیل به مقررات بین المللی است.
این سخنان در حالی مطرح می شود که مقامات آمریکایی همچون جو بایدن، رییس جمهور این کشور تاکید دارند آن چه در غزه رخ می دهد نسل کشی نیست. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی است ارتش این رژیم اخلاق مدارترین ارتش در جهان است؛ موضوعی که کشتار ۳۷ هزار غیرنظامی فلسطینی طی ۸ ماه گذشته خط باطلی بر آن می کشد.