مصر کاهش سطح روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را بررسی می کند

به گزارش بهمن، دولت مصر بعد از پیوستن به پرونده شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه، الان درحال برررسی کاهش سطح روابط دیپلماتیک به این رژیم است.

به گزارش بهمن به نقل از اسکای نیوز، دولت مصر درحال بررسی کاهش سطح روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی است.
وزارت خارجه مصر روز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود که این کشور می خواهد به صورت رسمی از شکایت آفریقای جنوبی ضد رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمایت کند.
وزارت خارجه مصر خاطرنشان کرد: ورود به این شکایت در سایه تشدید و گسترش تعرض های اسرائیل ضد غیرنظامیان در نوار غزه صورت می گیرد. ما از اسرائیل می خواهیم که بعنوان نیروی اشغالگر به تعهدات خود عمل کند و تدابیر موقت صادرشده از جانب دادگاه بین المللی کیفری را به اجرا دربیاورد.
وزارت خارجه مصر اعلام نمود: ما بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد و طرف های اثرگذار می خواهیم که برای برقراری آتش بس در نوار غزه و توقف عملیات نظامی در رفح فوراً اقدام نمایند.
این در حالیست که «سامح شکری» وزیر خارجه مصر مدعی شد: توافق صلح با اسرائیل انتخابی راهبردی برای مصر و رکن اصلی صلح در منطقه است.
دادگاه کیفری بین المللی درخواست دادرسی عرضه شده از جانب آفریقای جنوبی ضد رژیم صهیونیستی در خصوص ارتکاب نسل کشی تعدادی از سوی این رژیم در نوار غزه را اوایل بهمن ماه سال قبل بررسی کرد.
پس از آن قضات دادگاه کیفری بین المللی طبق درخواست آفریقای جنوبی احکامی موقت را ضد رژیم صهیونیستی صادر کردند. این دادگاه از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم را برای پیشگیری از نسل کشی در غزه انجام دهد. این دادگاه به رژیم صهیونیستی دستور داد ظرف یک ماه تمامی اقداماتی را که برای پیشگیری از نسل کشی انجام داده به دادگاه لاهه گزارش دهد. همینطور قاضی این دادگاه اظهار داشت که حکم مذکور تعهدات بین المللی برای رژیم صهیونیستی بوجود می آورد.
علاوه بر این دادگاه لاهه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا «اقدامات فوری» را برای فراهم کردن خدمات مورد نیاز فوری و کمک های بشردوستانه در نوار غزه انجام دهد، اما با این وجود دستوری در خصوص برقراری آتش بس در این جنگ را مطرح نکرد.

منبع: