وضعیت جالب در مهد آزادی! تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش بهمن، دانشگاه ساینس پو در پاریس به علت تظاهرات طرفداران غزه موقتاً تعطیل شد.

به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری فرانسه، دانشگاه ساینس پو در پاریس، پایتخت فرانسه به علت تظاهرات طرفداران غزه، پردیس اصلی خویش را تعطیل کرد.
«ژان باسرز»، مدیر این دانشگاه روز پنجشنبه گفته بود که دانشگاه درخواست معترضان حامی فلسطین برای بازبینی در روابط خود با دانشگاه های اسرائیل را رد می کند. این اظهارات سبب شد بعضی از دانشجویان اعلام کنند که در اعتراض به جنگ غزه، اعتصاب غذای خویش را ادامه خواهند کرد.
پس از خیزش دانشجویان حامی فلسطین در ایالت های مختلف آمریکا، حالا دانشجویان دانشگاه های مختلف در سراسر کشورهای اروپایی همچون در فرانسه و انگلیس در پشتیبانی از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به پاخواسته اند.
دانشجویان انگلیسی و فرانسوی همزمان با گسترش جنبش های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در پشتیبانی از فلسطینی ها و قطع ارتباط با دانشگاه های رژیم صهیونیستی در شهر های مختلف تظاهرات کردند.
دانشگاه کالج لندن (UCL) و دانشگاه وارویک (Warwick) به همراه دانشگاه سوربن و ساینس پو یا همان دانشکده معروف علوم سیاسی پاریس به کانون جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان فرانسه تبدیل گشته اند.
دانشجویان انگلیسی در دو شهر لندن و کاونتری در اعتراض به ارتباط این دانشگاه ها با مؤسسات دانشگاهی رژیم اسرائیل تجمع کردند.
در همین ارتباط، دانشجویان حامی فلسطین در فرانسه با تعطیلی کلاس های درس در مقاطع مختلف با تجمع در مقابل دانشکده علوم سیاسی معروف در شهر پاریس در پشتیبانی از فلسطین و اعلام پشتیبانی از خیزش دانشجویان در دانشگاه های آمریکا و کشورهای اروپایی خواهان قطع همکاری دانشگاهی فرانسه با همه مراکز و نهادهای دانشگاهی وابسته به رژیم صهیونیستی در پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه شدند.
انجمن دانشجویی پشتیبانی از فلسطین در دانشکده علوم سیاسی فرانسه طی اطلاعیه ای خواهان پایان همکاری دانشکده علوم سیاسی پاریس با همه مؤسسات وابسته به اسرائیل شد و همینطور خواهان محکوم کردن آشکار این رژیم در کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و پایان دادن به سرکوب تجمعات دانشجویی در پشتیبانی از فلسطین شد.
دانشجویان فرانسوی با در دست داشتن پرچم فلسطین و تصاویر دانشجویان بازداشتی ضمن پشتیبانی از ملت فلسطین؛ با شعار «اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک» عملکرد دولت فرانسه را بشدت زیر سوال بردند.
از سوی دیگر، ژان لوک ملانشون، رهبر حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» به همراه اعضای این حزب از جنبش دانشجویان حامی فلسطین در مقابل سرکوب دانشجویان از جانب پلیس حمایت کرد.

منبع: